My Photo
Name:
Location: Wrocław, Poland

Sunday, January 20, 2013

Moje ulubione zdania ever (postschizo post)



"Niczego nie wymyślał - on dostrzegał."
"Arystoteles uważał mózg za organ służący do chłodzenia krwi."
"Często zwracano uwagę, że twierdzenie to wyszło z ust filozofa, który na setkach stron swojej książki dowodzi, że jeden plus jeden daje dwa."
"Spędziłem długie lata ciężkich marzeń, aby osiągnąć ten stan."
"Spinoza nie wierzył ani w nadzieję, ani w odwagę- wierzył tylko w radość i wizję."
"Lower dephts of the monad are dark: hallucinatory microperceptions, a state of death or catalepsy, of sleep,
 drowsiness, or of numbness."
"Affection surges in the centre of indetermination (subject): between perception which is troubling in certain respects and a hesistant action."
"Moce minimalizmu Immanuela Kanta: surowość, skromność, podejrzliwość, cierpliwość."
"Spinoza napisał, że od nienawiści gorsze są tylko wyrzuty sumienia."
"Nie mogę dostarczyć wyjaśnień dotyczących mojego tekstu, pozbawiłyby go bowiem świeżości."
"Udana sztuka pokazuje tylko ślepą żądzę życia."
"Ja gram swoje dark independent."
"Miał dar obrażania spojrzeniem."
"Żądam aby wszyscy wstawali, gdy przechodzi moja żona."
"Co by się nie działo, pamiętajcie- to my mamy karabiny maszynowe."
"Wstałem uprzejmie i nie sądzę, żeby w moim zachowaniu było coś, co wskazywałoby, że chętnie uderzyłbym go cegłą."
"Och- powiedziała Stefcia, wznosząc oczy ku niebu; a wyglądała przy tym jak ciotka Dalia w chwili, gdy omawiała zalety szantażu."
"Wybiegła, a ja usiadłem przy fortepianie i zacząłem jednym palcem wygrywać melodię 'Szczęśliwe dni nastały znów'."
"Przeprosił, lecz krótko i bez szczerej skruchy."
"Przypuszczam, że historia zna ludzi, którzy mieli głupszą minę niż sir Watkyn Basset w tej chwili; osobiście jednak nigdy kogoś takiego nie widziałem."
"Otwarcie powiem, że lubię twoje teksty; w tym twoim stylu częstokroć określanym jako 'urocza zwięzłość'."
"Potężna jest niemoc, która zabrania nam wierzyć w świat."
"Mniemania dotyczące namiętności ludzkich i ich wieczności są wspaniałe, jednakże- jak to zauważył Bergson- człowiek ze swoim charakterem i swoimi obyczajami liczy się... w bardzo małej mierze."
"Myślenie prowadzi do ogólnej obojętności. Obojętność znika, gdy niebezpieczeństwo staje się oczywiste."
"Zło jest obojętnym prawem a dobro dodanym do niego wysiłkiem, czyli okrucieństwem."
"Przedstawienie jakie daje dorosły mężczyzna ubierający choinkę, budzi mój niesmak."
"Myślę o tym jak w Londynie jadłaś lunch z królową wdową Elżbietą, i poczęstowałaś ją ostatnim papierosem."
"Nie to żebyś był zaraz ważny, ale jesteś inny. Po prostu rób dalej swoje, lubię to."
"Bo tu każdy goni za uprzejmościami i zastanawia się czy 'The New York Poems' są rzeczywiście tak wspaniałe jak powiadam."
"Musisz mieć w chuj dystansu, by nie utracić sensu."
"Coś takiego może wpędzić człowieka w okropne uczucie, że już czegoś dokonał. Pojawiają się myśli typu: 'zapadam się w ten sławetny błękit', albo 'błąd mojego pokolenia polega na tym, że...'."
"I te porywy naszych wspólnych przeżyć, które są dla mnie legendarne."
"To wspaniałe! Źle mówię?"
"Nigdy nie omieszkałaś zauważyć, jak sztuka zmieniła kobiety i kobiety zmieniły sztukę i mężczyzn, ale mężczyźni nie zmienili zbytnio kobiet."
"Owszem, słyszałam jak to niektórzy powiadają, że jesteś narwaniec. Mnie z kolei mają za nudną reakcjonistkę."
"Podziwiam twoje umiejętności i uważam, że powinnaś iść za nimi aż do piekła, jeżeli będzie trzeba (w co wątpię)."
"Ale to tutaj są bogowie- snujący spekulacje, odurzeni, czyż nie?"
"Nasza przyjaźń trwa długo jak na to życie, i jak na te czasy..."
"Nasze kody, jak: 'sok i kanapka', co ma znaczyć: 'kawa i papierosy'."
"Zmysł wewnętrzny, za którego pośrednictwem umysł ogląda sam siebie i swój stan wewnętrzny, nie dostarcza wprawdzie żadnego unaocznienia samej duszy jako pewnego przedmiotu, jednakże istnieje pewna określona forma, w której jedynie jest możliwa naoczność jej wewnętrznego stanu, tak iż wszystko, co należy do wewnętrznych określeń, przedstawiamy sobie w stosunkach czasowych."(Kant)


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home